Iubitorii profesionisti de fotografie si video au cerinte foarte diferite fata de fotografii si vloggerii obisnuiti in ceea ce priveste caracteristicile pe care trebuie sa le aiba instrumentul de lucru cu ajutorul carora vor obtine produsele care ii intereseaza. Acestia nu au nevoie de capacitatea de a realiza fotografii sau videoclipuri simple cu ajutorul unor aparate foto ieftine, ci au nevoie de un set complet nou de functii si controale centrate pe foto-video – si o camera compatibila cu un ecosistem larg de lentile de cinema, platforme, echipamente de sunet si alte accesorii pentru filme, asa ca, daca nu ai alte idei de cadouri pentru iubit mai bune, citeste articolul de mai joc pentru a alege cel mai bun apart foto.
Dintre caracteristicile care intereseaza cel mai mult atunci cand e vorba de achizitia unui astfel de aparat, iata cateva in liste de mai jos.
Autofocus: Majoritatea producatorilor de aparate foto ofera acum sisteme de autofocus de detectare a fazelor si de contrast hibride, desi DSLR-urile Nikon inca folosesc autofocus pentru a detecta contrastul in vizualizarea live si in timpul inregistrarii video, iar Panasonic’s Profth From Defocus (DFD) este foarte rapid AF. In realitate, insa, multi videografi prefera focalizarea manuala.
Adancimea de biti: Majoritatea camerelor capteaza videoclipuri pe 8 biti, care au limitari similare cu JPEG-urile pe 8 biti si pot incepe sa se desparta si sa afiseze efecte de afisare cu editare grea (sau „gradare”, pentru a utiliza termenul video). Unele camere pot captura videoclipuri pe 10 biti, ceea ce ofera mai mult spatiu de editare ulterior.
Bitrate sau nivelul de compresie aplicat inregistrarilor video. Ca regula generala, o compresie mai mare (un bitrate mai mic) produce fisiere mai mici, dar de calitate mai mica, in timp ce compresia mai mica (bitrate mai mare) produce fisiere mai mari, dar de o calitate mai buna.
Obiectivele Cine: lentilele obisnuite sunt bune pentru video, dar lentilele cinematografice au adaptari speciale care pot face video mai usor sau mai bun. Acestea folosesc T-stopuri (valorile reale de transmisie a luminii), mai degraba decat stopurile F, iar multe au inele de deschidere / iris „declicked” pentru ajustarea lina si silentioasa a expunerii. Unele au, de asemenea, inele dintate care se angajeaza cu mecanisme profesionale de focalizare.
Esantionarea culorilor: Videoclipul este inregistrat ca un canal de luminanta si doua canale cromate. Comprimarea datelor despre croma (culoare) este mai putin daunatoare pentru calitatea imaginii si aceasta compresie este indicata ca raport. In lumea perfecta, camerele video ar inregistra videoclipuri 4: 4: 4, dar, de obicei, canalele chroma sunt comprimate, de exemplu la 4: 2: 0 (de baza) sau 4: 2: 2 (mai bine).
Factorii de decupare: Nu toate camerele foto surprind video 4K pe toata latimea senzorului. Senzorii camerei fotografice obisnuite au o rezolutie mai mare decat este necesar, astfel incat unii producatori vor acorda o mai mare atentie zonei senzorului pentru a reduce procesarea imaginii deasupra capului sau pentru a obtine un raport simplu de 1: 1 pixeli pentru video 4K.
Inregistrator extern: Camerele video pot inregistra video comprimat intern pe carduri de memorie, dar, de obicei, poti inregistra video „curat” (adica necomprimat) la un inregistrator extern prin portul HDMI al camerei. Aceasta ofera o calitate potential mai mare si o capacitate de stocare mai mare, iar multe dintre acestea au afisaje mari care iti permit sa vezi videoclipul mai clar.